Uddevalla Bladet

Föreningens tidning, Uddevalla Bladet utkommer två gånger per år. Den innehållet en massa trevlig läsning om aktuella ämnen inom släktforskning, rapporter från föreningens aktiviteter, spännande händelser från medlemmarnas forskning och nyttiga tips.

Som medlem får du bladet som pdf via epost, det finns även tillgängligt via medlemsportalen. Vi ”byter” även bladet med andra föreningar runt om i Sverige, du som medlem har tillgång till alla dessa i vår lokal – jättebra läsning om du har anor från andra delar av landet!
Bli medlem redan idag för att dessutom få tillgång till alla tidigare utgåvor med en massa härlig läsning!

Redaktör och ansvarig utgivare för Uddevalla Bladet är Solveig Lyckberg. Kontakta henne om du har någonting du skulle vilja bidra med: en idé, någonting spännande du träffat på i din forskning, antavlor, köp- och säljannonser, en klurig fråga eller kanske någonting annat du tror föreningens medlemmar skulle uppskatta?

Är du medlem kan du läsa det senaste exemplaret och de flesta tidigare utgåvor, du kan även söka i alla nummer – en närmast oändlig källa till information – i Uddevalla Bladets arkiv. Du kan kontakta redaktören via tidningens kontaktformulär eller via föreningens epost till webmaster@uaslektforskare.se