Skapa ett konto

För att få tillgång till de medlemsspecifika delarna av webbsidan behöver du skapa ett personligt konto. För att börja registreringen av ditt konto klickar du på länken ”Registrera” som finns längst ner i menyfältet till vänster på varje sida.
Du kommer då till ett registreringsformulär:

Engångskod

Eftersom föreningen bestämt att materialet enbart ska vara tillgängligt som en förmån för de som är medlemmar behöver ditt medlemskap först verifieras. Därför behöver du en engångskod för att kunna genomföra registreringen.

Du kan få din engångskod på flera olika sätt, om du fysiskt besöker föreningens lokal eller får en kod i samband med att du blir medlem på ett event. Enklast är dock att använda formuläret som länkas från registreringssidan!

Formuläret skickar din information till de som är medlemsansvariga i styrelsen. De kontrollerar manuellt mot medlemsregistret att du är medlem och skickar sedan ett e-post med en engångskod till dig, det kan ta någon dag. Det är bra om du är tydlig och anger samma namn och epost som du angett i ditt medlemskap i föreningen så att de lätt kan hitta dig. Det kan hända meddelandet av misstag markeras som skräppost av din eposttjänst, så kolla där också!

När du har din engångskod kan du återvända till registreringssidan. Där anger du önskat användarnamn och din e-postadress. Observera att användarnamnet måste uppfylla vissa krav och att det som standard är synligt om du publicerar innehåll på webbsidan.
Det är bra om du använder samma e-postadress som du redan angett i ditt medlemskap i föreningen.

Fyll i samtliga fält och klicka på knappen ”Nästa” längst ner.

Är fälten korrekt ifyllda får du en bekräftelse på skärmen och samtidigt ett e-post där du uppmanas att klicka på en länk, detta verifierar att din e-postadress fungerar och skapar därefter ditt konto. Får du inte mailet så har du antingen angivit en felaktig adress och behöver försöka på nytt (observera att du behöver vänta 2 dygn tills användarnamnet släpps fritt igen), eller så har mailet sorterats som skräppost.

Bekräftelsen som visas på skärmen
Epostbekräftelsen där du behöver klicka på länken för att verifiera din epostadress.

För att slutföra registreringen måste du klicka på länken i epostmeddelandet, annars kan du inte använda ditt konto.

När du aktiverat ditt konto genom länken får du ett lösenord skapat automatiskt, du kan senare byta detta! All information du behöver för att logga in första gången kommer även i ett mail till dig.

Ditt konto är nu klart och du använder de uppgifter som visas på skärmen för att logga in.
Du får även en bekräftelse via epost. Det kan vara bra att spara detta.

Du kan nu logga in och ta del av allt material!